De online wereld van ICT verbeteren is nog mogelijk

Waar ICT zich vaak al veel bezig houdt met computers en informatiesystemen zou je zeggen dat er online niks beter zou kunnen. Niks is minder waar! Veel ICT bedrijven bieden hun diensten online aan waarbij de site er ook al vaak goed uitziet. Echter mist er vaak een chatfunctie of een flowbot. Deze diensten kunnen wij bij Chatkracht aanbieden om de online dienstverlening in deze sector te verbeteren.

Wat is een flowbot

Een flowbot stelt geen open vragen. De klant krijgt wanneer hij de bot aanspreekt steeds antwoord door middel van een keuzemenu. Op deze manier wordt de klant begeleid door het gesprek.  De kans op eventuele frustratie is hierbij een stuk minder groot, omdat je van tevoren veel minder informatie in hoeft te voeren. Een geval waarbij flowbots erg handig zijn, is het vinden van het juiste aanspreekpunt bij een bedrijf. Wanneer de klant op ‘talk to support’ klikt, komen ze met customer support in contact. Als ze op ‘more information’ klikken, kun je ze middels het keuzemenu steeds meer informatie geven, of uiteindelijk met een salesmedewerker in contact brengen. Dit scheelt medewerkers ontzettend veel tijd, aangezien ze nu niet steeds klanten door hoeven te verbinden.

Waarom bij ICT

Bedrijven in de ICT sector zijn voor veel mensen goed te begrijpen, maar voor heel veel mensen ook niet. Doordat vooral nieuwe klanten met veel vragen zullen zitten is het voor een bedrijf dus handig om ook daadwerkelijk veel tijd te besteden hieraan. De flowbot kan de makkelijkere vragen al filteren waardoor de klant verder kan gaan met het online (oriënteer) proces. De moeilijkere vragen kunnen in de toekomst wellicht ook beter beantwoord worden maar kunnen ook doorgestuurd worden naar het bedrijf. De chatbot kan dus al een deel van de vragen beantwoorden/filteren zodat het bedrijf meer tijd heeft voor sales en gecompliceerde vragen.