Steeds meer bedrijven kijken naar automatisering

Alle ondernemingen zijn steeds op zoek naar manieren om nét dat beetje beter te zijn dan haar naaste concurrent. Dit kan bijvoorbeeld op het gebied van prijs, levertijd of net dat beetje extra service zijn. Door onderscheidend te zijn trek je klanten naar je toe én houd je ze beter vast. Maar dit is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan. Het creëren van een prijsvoordeel kan bijvoorbeeld omdat iemand zeer goede relaties heeft met leveranciers. Of je concurrent koopt zo veel tegelijk in dat die een aantrekkelijke bulkkorting krijgt. In sommige gevallen is dit simpelweg niet te realiseren. Je zou dan bijvoorbeeld moeten kijken naar interne processen die verbeterd kunnen worden. Beschik je over een grote loods of magazijn? Dan zou je kunnen kijken naar magazijn automatisering. De mogelijkheden hierin zijn oneindig. Door te sparren met een partij als WEWO Techmotion kom je erachter wat zij allemaal voor jou kunnen betekenen.

Wat is magazijn automatisering?

Als we het hebben over magazijn automatisering, hebben we het over een of meerdere processen die plaatsvinden in een geautomatiseerd magazijn. Denk bijvoorbeeld aan orderpicking. In bijna alle magazijnen wordt dit nog handmatig gedaan door medewerkers. Op zich is dat goed, maar het kan ook door robots worden geautomatiseerd. Deze vorm van magazijnautomatisering kan bijvoorbeeld fouten en ongevallen verminderen, wat een veel hogere efficiëntie betekent. Dit bespaart tijd We weten allemaal dat tijd geld is. In welke branche je ook zit. Een ander voorbeeld is het intern transport van goederen. Zo gebeurt het lossen van vrachtwagens of het sorteren van binnenkomende goederen voornamelijk handmatig. Dit kan nu echter ook met behulp van zogenaamde automatisch geleide voertuigen.

Creëer een voorsprong op jouw concurrentie

Voorbeelden zoals order verzamel-robots of automatisch geleide voertuigen zijn manieren om magazijnprocessen te automatiseren. Dit verbetert de efficiëntie aanzienlijk en verlaagt de kosten. Dit geeft u uiteindelijk een voorsprong op de concurrentie, u kunt bijvoorbeeld sneller of tegen een lagere prijs leveren.