Voornemens voor 2021: Tips voor uw Google Ads-campagnes

Wat als jouw voornemen voor 2021 was om te stoppen met het verspillen van jouw Google Ads-budget en de winstgevendheid van jouw campagnes te verbeteren en de algehele zoekmachinemarketing?

Wat als een voornemen voor 2021 was om te stoppen met het verspillen van een zoekmachine marketing budget aan Google Ads en de winstgevendheid van campagnes te verbeteren?

Google heeft de neiging om meer automatisering en complexiteit toe te voegen aan hun advertentieproducten. Hoewel het kan helpen bij het dagelijkse campagnebeheer, gaat het ten koste van de leesbaarheid en controle over de campagnes

Als marketeer moet je controle houden over de zoekmachine marketing campagnes en strategieën. De optimalisaties van Google zijn niet altijd in het beste belang, en ze kennen ook de context van jouw merk niet. Een oplossing zou kunnen zijn om een campagne-optimalisatietool zoals SEISO te gebruiken. Het helpt je om inzicht te krijgen in de campagnes terwijl je de leiding blijft nemen over de uiteindelijke beslissing.

beruchte strategie voor advertentiegroepen met één zoekwoord

Google is voorstander van consistentie binnen campagnes. Hoe meer vergelijkbare prestaties uw zoekwoorden hebben, hoe beter de campagne in het algemeen zal presteren. Dit was de grondgedachte achter de beruchte strategie voor advertentiegroepen met één zoekwoord (of SKAG’s) die een paar jaar geleden populair was. Eerlijk gezegd was het een onbeheersbare puinhoop. Gelukkig heeft Google de laatste tijd een paar updates geïntroduceerd die SKAG’s irrelevant maakten: update van het zoektype, sterk gelijkende varianten, enz.

Maak de campagne overzichtelijker, geen verspilde advertentie-uitgaven meer

Met tientallen campagnes, honderden woorden aan advertentieteksten en tienduizenden zoekwoorden kan het overweldigend zijn om ze allemaal goed in de gaten te houden. Toch is het de sleutel tot een succesvolle zoekmachine marketing. Ondermaats presterende uitgaven vertegenwoordigen het deel van een Google Ads-investering dat een lage kwaliteitsscore heeft of niet voldoende converteert. Naarmate de tijd verstrijkt, wordt het steeds tijdrovender om zaken onder controle te houden, omdat je elke dag nieuwstermen en kopieën toevoegt. Na een paar jaar kan het onhandelbaar worden.